Παρασκευή 7 Οκτωβρίου 2011

Τρόποι στήριξης των δυσλεκτικών παιδιών


Δημητράκη, Δ. (Απρίλιος 2010). Τρόποι στήριξης δυσλεκτικών παιδιών. Lion's Voice. 4:4-5.

Όπως είδαμε στο προηγούμενο άρθρο η δυσλεξία είναι μία από τις πιο συνήθεις μαθησιακές δυσκολίες. Ο ρόλος του καθηγητή σε αυτές τις περιπτώσεις είναι πολύ σημαντικός ώστε ο μαθητής να αποκτήσει την αυτοπεποίθηση που του χρειάζεται και να βελτιώσει την επίδοσή του. Παρακάτω θα δούμε μερικούς βασικούς και πρακτικούς τρόπους με τους οποίος ο καθηγητής μπορεί να συμβάλει ουσιαστικά στη βοήθεια των δυσλεκτικών μαθητών.

1.    Σημειώσεις και σχεδιαγράμματα κατά την παράδοση στον πίνακα
Ζητήστε τους να επαναλάβουν με δικά τους λόγια ενώ εσείς δείχνετε τα επιμέρους σημεία πάνω στο σχεδιάγραμμα. Στο τέλος της παράδοσης μια φωτοτυπία με την περίληψη του μαθήματος θα βοηθούσε σημαντικά.

Πέμπτη 6 Οκτωβρίου 2011

Τι είναι (και τι δεν είναι) οι μαθησιακές δυσκολίες

Δημητράκη, Δ. (Ιανουάριος 2010). Τι είναι (και τι δεν είναι) οι μαθησιακές δυσκολίες. Lion's Voice. 3:4.
Καθηγητής: Λοιπόν, έτοιμοι για ορθογραφία;
Μαθητής: Κύριε, δεν διάβασα ορθογραφία.
Καθηγητής: Πάλι Άγγελε; Και την προηγούμενη φορά η ορθογραφία σου ήταν γεμάτη λάθη. Μου φαίνεται πως τελευταία τεμπελιάζεις πολύ και μάλλον πρέπει να καλέσω τη μαμά σου.
Μαθητής: Κύριε, αλήθεια σας λέω! Διαβάζω πάντα την ορθογραφία και μετά δε θυμάμαι τίποτα. Όλο τα μπερδεύω.
Καθηγητής: Όλο δικαιολογίες είσαι Άγγελε.

Πολλές φορές οι καθηγητές χρειάζεται να αντιμετωπίσουν περιπτώσεις μαθητών με διαφορετικές μαθησιακές δυσκολίες. Πως μπορούν όμως να βοηθήσουν ουσιαστικά το μαθητή που αντιμετωπίζει μια τέτοια δυσκολία όταν δεν γνωρίζουν ποιες ακριβώς μπορεί να είναι αυτές; Παρακάτω θα δούμε ποιες είναι μερικές από τις πιο συχνές κατηγορίες μαθησιακών δυσκολιών.

Τρίτη 4 Οκτωβρίου 2011

Έτοιμο για την ξένη γλώσσα?

Παιδί και νέοι γονείς. Διαθέσιμο σε: http://www.paidinet.gr/issues/current/article7.html (Ανακτήθηκε 4 Οκτωβρίου, 2011).

Ποια είναι η καλύτερη ηλικία για να ξεκινήσει ένα παιδί την εκμάθηση ξένης γλώσσας;


Έρευνες δείχνουν ότι τα παιδιά που μαθαίνουν μια δεύτερη γλώσσα πολύ νωρίς έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να μάθουν πολλές ξένες γλώσσες στο μέλλον, είναι πιο κοινωνικά και έχουν γενικά πιο ανεβασμένο επίπεδο γνώσεων. Σε γενικές γραμμές όσο μικρότερο είναι το παιδί, τόσο ευκολότερα αφομοιώνει την προφορά της ξένης γλώσσας. Η καλύτερη ηλικία είναι τα 2,5-3 χρόνια. Αν το παιδί ξεκινήσει νωρίτερα την ξένη γλώσσα, αυτό μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα σύγχυσης με  τη μητρική γλώσσα. Φυσικά μπορεί να ξεκινήσει και την περίοδο που αρχίζει να πηγαίνει σχολείο περίπου δηλαδή στα έξι. 


Με ποιο τρόπο πρέπει να γίνεται η εκμάθηση ξένης γλώσσας στις μικρές ηλικίες;

Είναι σημαντικό το μάθημα της ξένης γλώσσας να γίνεται με βιωματικό τρόπο. Μέσα δηλαδή από ευχάριστες και δημιουργικές δραστηριότητες όπως παιχνίδια ρόλων ώστε τα παιδιά να ανακαλύψουν τη γλώσσα διασκεδάζοντας. Επίσης στις μικρές ηλικίες βοηθά πολύ να χρησιμοποιούνται οπτικοακουστικά μέσα π.χ. ξενόγλωσσα τραγούδια από CD ή βιντεάκια.